Huvudlös nätmobb?

Enligt en ledarskribent och en statsvetenskapsdocent i dagens Nerikes Allehanda är jag en del av en huvudlös nätmobb. Dessa personer kan inte ha läst mycket på nätet om de på allvar menar att mina åsikter är extrema på något sätt.

Jag gissar att statsvetaren Agneta Blom avser bland annat mig när hon säger att folk tappar huvudet när det gäller terrorism. Det är en frisk retorik för att komma från just en forskare måhända något ovetenskapligt. Av ledarskribenten Lars Ströman placeras jag bland nätmobben. Beviset för detta är lösryckta citat ur ett flertal längre blogginlägg.

Ni får ursäkta mig vissa docenter och ledarskribenter. Jag har haft förmånen att arbetat med polis och säkertjänstfrågor under flera år i Sveriges Riksdag. Jag tänker fortsätta att arbeta mot terrorism, mot att folk skall dras in i sådan verksamhet och jag tänker fortsätta svara på de frågor jag får om svåra saker. Jag tänker dessutom fortsätta att stå upp för rätten till en rättvis rättegång. Allt detta sakligt och resonerande. Jag tänker inte heller ducka för obehagliga fakta. Jag tänker dessutom fortsätta att skriva om detta. Hoppas att många läser.

Vad gäller Örebroaren och de andra svenskarna (det lilla barnet oräknat) så hoppas jag verkligen att de inte begått några brott. Jag är glad att det reglerverk vi bestämt i Riksdagen nu ger också dessa svenskar konsulärt bistånd.

Jag tänker dock fortsätta upplysa mäniskor om att det faktiskt finns rent allmänt människor som stödjer och medverkar till terroristbrott i Sverige och som desutom kan vara svenska medborgare. Dom är inte många, de finns rimligen inte över allt. Men dom finns.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lagring av trafikdata och bötesbrott

Värna den som skapar - inte den som stjäl.

Eleverna har rätt till en likvärdig skola - det är dags att förstatliga skolan!