Johan Pehrson lämnar Riksdagen under våren 2015



 
Under april 2015 kommer jag att lämna uppdraget som riksdagsledamot för Örebro län för att övergå till uppdrag i näringslivet.

Jag har haft förmånen att företräda Folkpartiet liberalerna Örebro län i Riksdagen sedan 1998. Jag har burit mitt ansvar i såväl regeringsställning som i opposition. Under mina 17 år i Riksdagen har jag haft uppdrag som partisekreterare, utskottsordförande och gruppledare. Jag har bland annat företrätt Folkpartiet liberalerna i Europarådet och Riksbankens styrelse. Jag har fått ett starkt stöd i mitt uppdrag vilket bland annat manifesterats av att jag blivit vald till Riksdagen fem gånger.

Mitt politiska engagemang för det liberala samhällsbygget upphör inte med detta. Men det får nu en annan form. Få saker är viktigare i samhällsbygget än att skapa förutsättningar för små och medelstora företag att växa. Jag kommer att tillsammans med partners i vårt egna företag förvärva, förädla och utveckla svenska mindre företag. Det kommer även att innebära operativt arbete i dessa bolag.

Jag efterträds av Christina Örnebjär under våren. Örnebjär är för närvarande oppositionsråd för Folkpartiet i Kumla kommun.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lagring av trafikdata och bötesbrott

Värna den som skapar - inte den som stjäl.

Eleverna har rätt till en likvärdig skola - det är dags att förstatliga skolan!